Po blisko 80 latach sukcesów Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia doczekała się nowej siedziby, której nietuzinkowa architektura, a przede wszystkim dopracowane szczegóły techniczne i akustyczne stawiają ją w równym szeregu z największymi i najlepszymi obiektami tego typu na świecie. Jej serce stanowi olbrzymia sala koncertowa dla 1800 słuchaczy oraz kameralna przeznaczona dla 300 odbiorców. Zadaniem naszej firmy było wykonanie całości technologii scenicznej w budynku, która obejmowała mechanikę dolną, górną, elementy akustyczne, systemy multimedialne, elektroakustykę i oświetlenie.
SALA GŁÓWNA
W celu dopasowania sali głównej do potrzeb organizacji spektakularnych widowisk o zróżnicowanym charakterze i tematyce zastosowaliśmy zapadnie, umożliwiające natychmiastowe zmiany sceny. Największa z nich w kształcie półkola umieszczona została w centralnym punkcie. Natomiast mechanika górna oparta jest o 14 sztankietów, 12 wyciągów punktowych oraz 3 wyciągi głośnikowe.
Symetryczne i doskonałe rozchodzenie się dźwięku zapewniają komory pogłosowe zamykane ruchomymi wrotami umieszczone pod balkonami widowni. Ponadto ważnymi elementami nagłośnienia są: wielosegmentowy plafon oraz banery akustyczne. Całość sprawia, że słuchacze są wręcz zanurzeni w otaczającej ich muzyce, która dociera do nich z każdego zakątka sali.
Doskonałe nagłośnienie musi współgrać z oświetleniem, które w efekcie końcowym jest imponującym przedsięwzięciem. LTT stanęła przed zadaniem dobrania nie tylko jego mocy, ale także dopasowania go do warunków akustycznych sal. Ich doskonałe wyciszenie sprawiło, że jednym z najważniejszych kryteriów wyboru poszczególnych lamp był stopień głośności pracy. W ostateczności na muzyków padają światłą z 431 reflektorów, w tym:
145 typu PAR, 124 profilowych, 20 prowadzących, 92 typu PC 50 ruchomych głów.
Zainstalowano również 126 zmieniaczy kolorów, a za zasilanie oświetlenia halogenowego odpowiadają regulatory o łącznej pojemności 450 obwodów.
SALA KAMERALNA
Rozbudowany system obsługiwany jest przez ponad 100 obwodów, a mechanika sceny obejmuje 4 wyciągi dla oświetlenia, 3 wyciągi horyzontowe oraz 3 wyciągi głośnikowe.
Włączając się w to zaawansowane przedsięwzięcie LTT Sp. z o.o. znalazła się obok takich firm, jak m.in. japońska Nagata Acoustics, jedna z najlepszych firm akustycznych na świecie.
Końcowy efekt potwierdza nasze doświadczenie i umiejętności, które równe są światowym liderom w branży.