Pawilon Czterech Kopuł Wrocław

Inne Wrocław

Pawilon Czterech Kopuł we Wrocławiu jest jednym z najważniejszych ośrodków kulturowych w Polsce. Jest to tętniące życiem muzeum i miejsce wystaw dzieł także współczesnych artystów.  W 2019 r. zakończyła się ogromna inwestycja wyposażenia gmachu Pawilonu Czterech Kopuł w nowoczesne systemy wystawiennicze.

realizacje-wroclaw-czterykopuly-ekspozycja08

Tam, gdzie granicę wyznacza wyobraźnia

Pawilon Czterech Kopuł we Wrocławiu jest jednym z najważniejszych ośrodków kulturowych w Polsce. Jest to tętniące życiem muzeum i miejsce wystaw dzieł także współczesnych artystów.
W 2019 r. zakończyła się ogromna inwestycja wyposażenia gmachu Pawilonu Czterech Kopuł w nowoczesne systemy wystawiennicze.

W tym ogromnym przedsięwzięciu firma LTT podjęła się instalacji rozbudowanych systemów montażowych i ruchowych, dopasowaniu ścian, podłogi, zaciemnienia oraz akustyki.  Zastosowano nowoczesne rozwiązania audio i wideo, zainstalowano oświetlenie dające szereg możliwości gry światłem i eksponowania wystawianych dzieł.

Nowe rozwiązania pozwalają maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń wystawienniczą i dają niemal nieograniczone możliwości ekspozycji dzieł sztuki. Udało się to osiągnąć dzięki mobilności zainstalowanych urządzeń, które dostosowują się do wymogów wystawy.

Systemy montażowe i ruchowe

Największe wyzwanie stawiała sama budowa kopuł – nieregularna i o licznych zagięciach. Firma LTT dostarczyła i zainstalowała ponad 400 odcinków i narożników kratownic oraz 64 stałe sztankiety. Wszystkie elementy odpowiadają krzywiznom i pozwalają budować przestrzeń nieograniczoną do istniejących ścian. Wszystkie elementy konstrukcji zostały pomalowane proszkowo na kolor biały, aby zapewnić jak najwyższą estetykę.

Na potrzeby przedsięwzięcia firma LTT zaprojektowała i wykonała 24 wyciągarki zamknięte wewnątrz metrowych odcinków kratownic. Tworzy to dyskretny system mocowania i wprowadzenia ruchu do statycznych dzieł sztuki. Umożliwia wygodny montaż zarówno jako element większej całości, jak i niezależne podwieszenie do dowolnego sztankietu za pomocą uchwytów typu omega. Dzięki temu utrzymuje spójność estetyczną z innymi elementami nośnymi.

Ściany, podłogi, akustyka i zaciemnienie

Aby podkreślić teatralny charakter niektórych ekspozycji, zamontowano elementy, które zmieniają nie tylko kształt, ale i warunki panujące wewnątrz. Ponad 150 rolet i markiz może przyciemnić prawie każde pomieszczenie lub jego fragment. Służą do uwydatnienia projekcji lub do oświetlenia punktowego. Dostarczono 200 metrów bieżących specjalistycznych ścian wystawienniczych, które mogą być łączone w dowolnej konfiguracji. Pozwalają swobodnie dzielić pomieszczenia. Służą także do montażu mniejszych dzieł i elementów akustycznych.

Firma LTT dostarczyła także podesty sceniczne. Ich zadaniem jest podnoszenie i swobodna konfiguracja wysokości fragmentu podłogi. Za ich pomocą możliwa jest również budowa sceny. Całości dopełnia ponad 950 m2 modułowych podłóg akustycznych. Pozwalają one na wygłuszenie pomieszczenia i zmianę jego charakteru w przestrzeń studyjną.

Uzupełnieniem jest 240 paneli akustycznych. Mogą one zostać dowolnie zamocowane na ścianach lub konstrukcjach wystawienniczych. Przeznaczone są do dalszej adaptacji akustyki lub podzielenia pomieszczenia na mniejsze fragmenty akustyczne.

Audio

Tę część inwestycji LTT Oświetlenie i Technika Sceniczna zrealizowało przy współpracy z firmą M.Ostrowski. Obiekt wyposażony został w ponad 130 głośników produkcji Renkus-Hainz i TW Audio. Ich największą zaletą jest mobilność. Mogą one być dowolnie rozmieszczane i podłączane w całym obiekcie. Dzięki sieci punktów przyłączeniowych, zasilanych ze wzmacniaczy QSC istnieje możliwość budowania dźwięków przestrzennych, kierunkowych oraz ambientowych. Stwarza to niezwykłe możliwości wzbogacania ekspozycji. Na potrzeby eventowe firma LTT dostarczyła Muzeum zestaw estradowy, na który składa się nagłośnieniowy system liniowy i odsłuchy firmy TW Audio, konsoleta Yamaha oraz pakiet mikrofonów, który w połączeniu z kratownicami i podestami może tworzyć w pełni funkcjonalną estradę.

Wideo

System wideo, podobnie jak elementy akustyczne, został znacznie rozbudowany ze względu na ilość i różną wielkość pomieszczeń. Firma LTT wyposażyła Muzeum w 28 projektorów laserowych Christie. Wśród nich znajdują się zarówno duże jednostki np. WU12-K o jasności ponad 10 000 ANSI, jak i te mniejsze DWU1075 i DWU635. Serwery Coolux Pandoras Box PK2 firmy Christie (8 sztuk) są rozwiązaniami wielofunkcyjnymi. Umożliwiają wyświetlanie łączonych projekcji z kilku urządzeń, mapowanie przestrzeni, pokrycie animacjami obiektów niepłaskich np. rzeźby.

Oświetlenie

Najważniejszym zadaniem w realizacji tej części inwestycji było zastosowanie oświetlenia bezpiecznego dla eksponatów. Firma LTT wybrała ponad 230 elementów produkcji Altman – serię Gallery wraz z wymiennymi optykami oraz serię Phoenix. Sterowanie oparto o konsolety firmy MA Lighting – grandMA3 Light. Natomiast za rozprowadzenie sygnału odpowiada zestaw 15tu bramek 4Port Node.

Systemy czujników

Jednym z najbardziej spektakularnych i nowoczesnych elementów inwestycji jest rozmieszczenie czujników ruchu i położenia. Pozwalają one określić miejsce widza w przestrzeni. To z kolei daje możliwość tworzenia głębszej interakcji pomiędzy zwiedzającym, projekcją, dźwiękiem, oświetleniem i ruchem.

Centralny system sterowania

Jednak największym wyzwaniem inwestycji był centralny system sterowania, którego zadaniem jest integracja wszystkich dostarczanych elementów. Oparto go na rozwiązaniu własnej produkcji – LTT Phantom, które wraz ze środowiskiem Christie Widget Designer tworzy szkielet wzajemnych interakcji poszczególnych elementów systemu. Dzięki niemu możliwości wykorzystania urządzeń ogranicza tylko i wyłącznie wyobraźnia twórców.

Wszystkie treści zawarte na stronie są własnością LTT Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie lub zostały wykorzystane za zgodą ich właścicieli. Publikowanie całości lub części treści, powielanie i rozpowszechnianie oraz wykorzystywanie ich w całości lub części bez zgody LTT Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie stanowić będzie naruszenie majątkowych praw autorskich i będzie ścigane na drodze postępowania karnego oraz stanie się przedmiotem stosownych roszczeń na drodze postępowania cywilnego.

Producenci

Serie

Kategorie